Skånepanelen 1: 2022 - Klagomål och tillgänglig information
Publiceringsår: 2022 | Utgivare: Region Skåne
En undersökning om klagomål och tillgänglig information har genomförts i februari 2022 med deltagarna i Region Skånes webbpanel Skånepanelen.
Bakgrund och syfte
Region Skåne har genom undersökningen kunnat ta del av förväntningar på hur möjligheterna att lämna synpunkter och klagomål på vården ska kunna utvecklas. Region Skåne har fått tydliga indikationer på hur invånarna önskar ta del av information om akutmottagningarnas tillgänglighet och sjukhusens utbud av vård.
Resultaten används i Patientnämnden Skånes förbättringsarbete och i utvecklingen med att förbättra informationen om vilken vård som är tillgänglig på de skånska sjukhusen.
-
Ämnesområde:
- Medborgardialog
- Om Region Skåne
- Utveckling
Senast uppdaterad: 3 juni 2024
Fick du hjälp av informationen på denna sida?