Begäran om e-post
Du kan begära ut e-postkorrespondens till och från anställda i Region Skåne. Det går inte att begära ut borttagna meddelanden. Du kan göra en begäran för en e-postadress, eller korrespondens mellan två konton. Den första e-postadressen måste vara en @skane.se-adress.
När du begär e-postmeddelanden så finns det några saker som kan vara bra att tänka på:
- Det finns väldigt många anställda i regionen och var och en är ansvarig för hanteringen av sin e-post. Resultatet kan bli väldigt omfattande.
- Ju mer information du ger desto bättre. Använd gärna ämnesord eller begränsade tidsperioder för att få ett mer träffsäkert resultat.
- Är du intresserad av e-postmeddelanden till och från fler än två personer behöver du göra mer än en begäran.
När resultatet från sökningen tagits fram skickas det till handläggare för sekretessprövning. Därefter skickas prövat material vidare till dig.
E-post från och till personer som avslutat sin tjänst sparas i max två år.
Din begäran kommer att hanteras skyndsamt. Region Skåne kontaktar dig om din begäran behöver kompletteras eller korrigeras. Om resultatet av din begäran genererar en större mängd än 100 mejl kommer vi att kontakta dig och be om ytterligare information för att specificera begäran och på så vis få ner resultatet till en hanterbar mängd.
Har du frågor om formuläret och hur du gör en begäran, eller undrar något under handläggningstiden, vänligen kontakta region@skane.se.
Senast uppdaterad: 19 augusti 2024
Fick du hjälp av informationen på denna sida?